ESTATUTS DE L’ASSOCIACIÓ CATALANA D’ESPECIALISTES EN DRET DE SUCCESSIONS

TÍTOL I. – DENOMINACIÓ, FINALITATS I REGIM DELS SOCIS

Capítol I. La denominació, els fins i el domicili

Article 1: Denominació de l’Associació

Amb la denominació Associació Catalana d’especialistes en Dret de Successions es constitueix aquesta entitat, que regula les seves activitats d’acord amb el que estableix la Llei 4/2008, 24 d’abril, del Llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques; la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, i els seus estatuts.

L’associació es constitueix per temps indefinit.

 

Article 2: Fins de l’Associació

Els fins de l’Associació són:

  1. Fomentar l’estudi i difondre el coneixement de la legislació, jurisprudència i doctrina en Dret de Successions en el sentit més ampli de l’expressió, incloent-hi la seva relació amb les altres branques del dret, així com tot allò que tingui incidència en les successions.
  2. Estudiar i pronunciar-se sobre les qüestions successòries amb algun component interregional o transnacional, en les que intervinguin una pluralitat d’ordenaments jurídics, així com sobre l’evolució del dret internacional en la matèria, amb preferència a l’àmbit de la unió europea.
  3. Contribuir a millorar la formació dels operadors jurídics i econòmics en Dret de Successions.
  4. Contribuir a l’ús de l’aplicació del Dret Civil de Catalunya per part de tots els operadors jurídics.
  5. Participar en el procés legislatiu en l’àmbit del Dret de Successions.
  6. Promoure entre els associats una pràctica jurídica basada en la cultura del pacte, la conciliació i el dret col·laboratiu.
  7. Promoure la pràctica dels mecanismes alternatius de resolució de conflictes; en especial l’arbitratge i la medicació.
  8. Col·laborar amb tota classe de publicacions per tal de promoure i informar sobre aspectes relatius al Dret de Successions, canalitzar la opinió dels associats i manifestar-la en publicacions i tota mena de fòrums.
  9. L’associació realitzarà totes aquelles activitats que siguin coherents per tal aconseguir les seves finalitats. Entre elles, amb caràcter merament enunciatiu, les següents:

– organitzar cursos, conferències i jornades en tots els formats possibles

– l’emissió de dictàmens i opinions

– concedir o facilitar beques i ajuts per investigació

– facilitar i promoure la publicació d’articles i tota classe de treballs d’investigació

  1. L’Associació no te Patrimoni Fundacional i en queda exclòs tot ànim de lucre, sens perjudici que l’associació pugui organitzar activitats lucratives que contribueixen al seu finançament.

 

Article 3: Domicili de l’Associació

  1. El domicili principal de l’associació s’estableix a Barcelona, i radica al carrer Passeig de Gràcia, núm. 32, 1r 2a, 08007 Barcelona.
  2. La Junta Directiva de l’associació podrà determinar l’obertura de delegacions a qualsevol punt de Catalunya que calgui per tal dur a terme les seves funcions.
  3. Les activitats d’aquesta associació s’exerceixen, principalment, a Catalunya.

 

Capítol II. Els membres de l’Associació, els seus drets i les seves obligacions

Article 4: Els associats

  1. Podran ser socis o bé associats totes aquelles persones llicenciades en dret que així ho sol·licitin. Excepcionalment, la Junta Directiva podrà autoritzar la incorporació a l’Associació en qualitat de membre de ple dret d’aquelles persones que, tot i no ser llicenciades en dret, en atenció als seus mèrits i/o coneixements en l’àmbit el Dret de Successions.
  2. La condició de soci s’assolirà mitjançat sol·licitud del propi interessat què hi farà constar el seu desig de pertànyer a l’associació, i el seu compromís de complir les obligacions establertes en aquests Estatuts i les derivades dels acords dels òrgans de govern de l’Associació. A la referida sol·licitud s’haurà d’acompanyar un breu currículum professional i indicar dos membres de l’Associació com a persones de referència.
  3. La sol·licitud s’adreçarà per correu electrònic al President de la Junta Directiva que decidirà per majoria de vots presents o representats.
  4. La Junta Directiva podrà designar Membres Honorífics (o d’Honor).
  5. Els membres Honorífics (o d’Honor) quedaran igualment vinculats pels presents estatuts si bé, en atenció al prestigi que comportarà la seva presència a l’Associació, vindran dispensats del pagament de qualsevol de les quotes a què es refereixen els articles 6 i 25 dels presents estatuts.

 

Article 5: Drets dels associats

Són drets de tots els socis:

  1. Assistir amb veu i vot a les reunions de l’Assemblea General.
  2. Elegir o ser elegits pels llocs de representació o per exercir càrrecs directius.
  3. Exercir la representació que se’ls confereixi en cada cas.
  4. Intervenir en les activitats de l’Associació, d’acord amb els Estatuts i demés normes legals aplicables.
  5. Exposar a l’Assemblea i a la Junta Directiva tot el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la vida de l’Associació i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.
  6. Sol·licitar i obtenir explicacions sobre l’administració i la gestió de la Junta Directiva o dels mandataris/àries de l’Associació.
  7. Ésser escoltats prèviament a l’adopció de mesures disciplinàries.
  8. Rebre informació sobre les activitats de l’Associació.
  9. Fer ús dels serveis comuns que l’Associació estableixi o tingui a la seva disposició, en els termes en que la Junta Directiva indiqui en cada cas.
  10. Formar part dels grups de treball.
  11. Posseir un exemplar dels estatuts.
  12. Consultar els llibres de l’Associació.

 

Article 6: Deures dels associats

Són deures de tots els socis:

  1. Comprometre’s amb les finalitats de l’Associació i participar activament per assolir-les.
  2. Contribuir al manteniment de l’Associació amb el pagament de quotes, derrames i altres aportacions econòmiques fixades pels estatuts i aprovades d’acord amb aquets.
  3. Complir la resta d’obligacions que resultin de les disposicions estatuàries i dels acords dels òrgans de govern de l’Associació.

 

Article 7: Baixa de l’Associació

Són causes per ser donat de baixa de l’Associació:

  1. Per voluntat pròpia mitjançant escrit adreçat al President de la Junta Directiva.
  2. Per decisió majoritària de la Junta Directiva, a petició de qualsevol dels seus membres que s’entengui que ha procedit en contra, o bé per finalitats diferents a aquelles establertes en els presents Estatuts, o bé incompliment de les obligacions que els imposen aquests Estatuts, prèvia la tramitació d’un expedient en el que la persona afectada tindrà, en tot cas, el dret a l’audiència. Aquesta resolució serà susceptible de recurs davant l’Assemblea General.
  3. No satisfer les quotes fixades durant dos exercicis consecutius.
  4. No complir les obligacions estatuàries i les que resultin dels acords dels òrgans de Govern.

 

TÍTOL II. – DE l’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE L’ASSOCIACIÓ

Capítol III. Els òrgans de Govern

Article 8: Els òrgans de l’Associació

Els òrgans de l’Associació son l’Assemblea General i la Junta Directiva.

 

Article 9: L’Assemblea General

  1. L’Assemblea General és l’òrgan sobirà de l’Associació; els seus membres en formen part per dret propi i irrenunciable.
  2. Els membres de l’Associació, reunits en Assemblea General legalment constituïda, decideixen per la majoria dels associats presents o representats, els assumptes que són competència de l’Assemblea. Una mateixa persona no podrà representar a més de cinc socis.
  3. Tots els membres queden subjectes als acords de l’Assemblea General, incloent-hi els absents, els qui en discrepen i els presents que s’hagin abstingut de votar.
  4. L’Assemblea General té les facultats següents:
    1. Aprovar, si escau, la gestió de l’òrgan de govern, el pressupost i els comptes anuals.
    2. Elegir i separar els membres de l’òrgan de govern (junta directiva) i controlar-ne l’activitat.
    3. Modificar els estatuts.
    4. Acordar la forma i l’import de les contribucions al finançament de l’associació, ordinàries o extraordinàries, o al pagament de les seves despeses, incloent-hi les aportacions al patrimoni de l’Associació.
    5. Acordar la transformació, la fusió l’escissió o la dissolució de l’Associació.
    6. Acordar l’ingrés i la baixa en federacions o confederacions.
    7. Sol·licitar la declaració d’utilitat pública.
    8. Aprovar el reglament de règim intern i les seves modificacions.
    9. Conèixer les sol·licituds presentades per a ésser soci o sòcia, i també les altes i baies d’associats i associades per una raó diferent de la separació definitiva.
    10. Ratificar, si escau, la baixa disciplinària i les altres sancions imposades per la Junta Directiva per faltes molt greus i, d’acord amb l’article 7 b. d’aquests estatuts, resoldre el recurs contra la resolució que s’acordi la baixa forçosa dels socis.
    11. Resoldre sobre les qüestions que no estiguin expressament atribuïdes a cap altre òrgan de l’Associació.

 

Article 10: Convocatòria i Funcionament de l’Assemblea

  1. L’Assemblea General es reunirà en sessió ordinària com a mínim un cop l’any, dins dels sis mesos següents a la data de tancament de l’exercici econòmic.
  2. L’òrgan de govern pot convocar l’Assemblea General amb caràcter extraordinari sempre que ho consideri convenient, i ho ha de fer quan ho sol·liciti un 10% dels associats; en aquest cas, l’Assemblea ha de tenir lloc dins el termini de trenta dies a comptar de la sol·licitud.
  3. L’Assemblea és convocada per l’òrgan de govern mitjançant una convocatòria que ha de contenir, com a mínim, l’ordre del dia, el 110c, la data i l’hora de la reunió.
  4. La convocatòria s’ha de comunicar amb quinze dies naturals d’antelació a la data de la celebració de la reunió, individualment i mitjançant un correu electrònic a l’adreça electrònica que hi consti en la relació actualitzada dels associats i associades que ha de tenir l’Associació. La notificació es farà per telegrama, per fax o bé per correu electrònic, o per qualsevol altre medi de comunicació que permeti deixar constància de la seva recepció.
  5. Les reunions de l’Assemblea General, les presideix el president o presidenta de l’Associació. Si no hi és, l’han de substituir, successivament, el vicepresident o vicepresidenta o el/la vocal de més edat de la Junta. Hi ha d’actuar com a secretari/ària qui ocupi el mateix càrrec a la Junta Directiva.
  6. El secretari o secretària redacta l’acta de cada reunió, que han de signar ell/a mateix/a amb el vist i plau del president o presidenta, amb indicació de la data i el lloc de la reunió, l’ordre del dia, un extracte de les deliberacions, les intervencions de les quals s’hagi demanat.
  7. Al començament de cada reunió de l’Assemblea General es llegeix l’acta de la sessió anterior a fi que s’aprovi o s’esmeni. Cinc dies abans, de tota manera, l’acta i qualsevol altra documentació ha d’estar a disposició dels socis i sòcies al local social.
  8. L’Assemblea General es constitueix vàlidament si a la primera convocatòria acudeixen entre presents i representats més del 50% dels associats sigui quin sigui el nombre de persones associades presents o representades.

En segona convocatòria, hi haurà un mínim de quinze minuts de diferència. Qualsevol associat podrà fer-se representar a l’Assemblea General per un altre associat, fent-ho saber al secretari de l’Assemblea abans de la celebració. Exclusivament podran assistir a les Assemblees Generals els Associats que estiguin al corrent de pagament de les quotes, amb la particularitat que, la Junta Directiva podrà permetre l’assistència, sense vot, a persones alienes a l’Associació, la presència de les quals interessi amb relació als temes de debat de la jornada.

  1. Cap associat podrà representar a l’Assemblea General a més de cinc socis no presents.
  2. La celebració de l’Assemblea General es podrà celebrar a qualsevol punt de la ciutat en què tingui la seva seu l’Associació. No obstant això, l’Assemblea General es podrà aplegar a qualsevol altra localitat del territori català previ acord de la Junta Directiva.

El 10% dels associats/des poden sol·licitar a l’òrgan de govern la inclusió en l’ordre del dia d’un o més assumptes per tractar. En el cas que ja s’hagi convocat l’Assemblea, poden fer-ho dins el primer terç del període comprès entre la recepció de la convocatòria i la data en què aquest òrgan s’ha de reunir. L’assemblea únicament pot adoptar acords respecte als punts inclosos en l’ordre de} dia, llevat que s’hagi constituït amb caràcter universal o que els acords es refereixin a la convocatòria d’una nova assemblea general.

 

Article 11: Acords i majories

  1. En les reunions de l’Assemblea General, correspon un vot a cada membre de l’Associació, sempre que estiguin al corrent de pagament de les seves quotes.
  2. Els acords es prendran per majoria simple de vots dels socis i sòcies presents o representats.
  3. Per adoptar acords sobre la modificació dels Estatuts, la dissolució de l’Associació, la constitució d’una federació amb associacions similars o la integració en una de ja existent, i la disposició o alineació de béns, es requereixen una majoria qualificada de les tres cinquenes parts del nombre total d’associats amb dret a vot dels associats/des presents o representats (els vots afirmatius superen la meitat dels emesos), en qualsevol cas, l’elecció de la Junta Directiva, si es presenten diverses candidatures, es farà per acord de la majoria simple o relativa dels socis i sòcies presents o representants (més vots a favor que en contra).
  4. Les candidatures que es presenten formalment tenen dret a una còpia de la llista dels socis i sòcies i dels seus domicilis i adreces de correu electrònic, sempre que els associats ho autoritzin expressament.

 

Capítol IV. La Junta Directiva

Article 12: La Junta Directiva

  1. La Junta Directiva regeix, administra i representa l’Associació en totes aquelles matèries en la que és competent segons aquests Estatuts i en totes aquelles que no hagin estat atribuïdes a l’Assemblea General. La Junta Directiva la componen el president/a, un vicepresident/a, el secretari/ària, el tresorer/a i un mínim de tres els/les vocals,2 càrrecs que han de ser exercits per persones diferents.
  2. L’elecció dels membres de la Junta Directiva, que han de ser socis i majors d’edat, es fa per votació de l’Assemblea General. Les persones elegides entren en funcions després d’haver acceptat el càrrec.
  3. L’elecció dels membres de la Junta Directiva es farà a través d’una votació dels membres de l’Associació amb una antiguitat d’un any i que es trobin al corren en el compliment de les seves obligacions el dia de la data de la convocatòria per l’Assemblea que haurà de triar llurs membres.
  4. El nomenament i el cessament dels càrrecs s’han de comunicar al Registre d’Associacions mitjançant un certificat, emès pel secretari/ària sortint amb vistiplau del president/a sortint, que ha d’incloure també l’acceptació del nou president/a i del nou secretari/ària.
  5. Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec gratuïtament.

 

Article 13: Durada del càrrec i cessament

  1. Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec durant un període de cinc anys, poden ser reelegits per períodes de igual duració de forma indefinida.
  2. El cessament dels càrrecs abans d’extingir-se el termini reglamentari del seu mandat pot esdevenir-se per:
    1. Renúncia notificada a l’òrgan de govern.
    2. Incapacitat o inhabilitació.
    3. Mort o declaració d’absència.
    4. Separació acordada per l’Assemblea General.
    5. Pèrdua de la condició d’associat d’acord amb el que s’estableix a l’article 7.
    6. Qualsevol altra que estableixin la llei o els Estatuts.
  3. Les vacants que es produeixin en la Junta Directiva s’hauran de cobrir en la primera reunió de l’Assemblea General que tingui 110c. Mentrestant, un membre de l’Associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant.

 

Article 14: Competències de la Junta Directiva

  1. La Junta Directiva té les següents competències:
    1. Representar, dirigir i, administrar l’Associació de la manera més àmplia que reconegui la Llei; així mateix, complir les decisions preses per l’Assemblea General, d’acord amb les normes, instruccions i directius que aquesta Assemblea estableixi.
    2. Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels organismes públics i per exercir tota mena d’accions legals i interposar els recursos pertinents.
    3. Proposar a l’Assemblea General la defensa dels interessos de l’Associació.
    4. Proposar a l’Assemblea General el import de les quotes ordinàries i extraordinàries que els membres de l’Associació han de satisfer.
    5. Convocar les assemblees generals i controlar que es compleixin els acords que s’hi adoptin.
    6. Presentar el balanç i l’estat de comptes de cada exercici a l’Assemblea General perquè els aprovi, i confeccionar els pressupostos de l’exercici següent.
    7. Contractar els empleats que l’Associació pugui tenir.
    8. Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis funcionin amb normalitat.
    9. Establir grups de treball per aconseguir de la manera més eficient i eficaç els fins de treball, a proposta dels mateixos grups.
    10. Nomenar els vocals de la Junta Directiva que hagin d’encarregar-se de cada grup de treball, a proposta dels mateixos grups.
    11. Dur a terme les gestions necessàries davant d’organismes públics, entitats i altres persones, per a obrir comptes corrents i llibres d’estalvis a qualsevol establiment de crèdit o d’estalvi i disposar dels fons que hi hagi en aquest dipòsit. La disposició dels fons es determina en l’article 28.
    12. Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i donar-ne compte en la primera reunió de l’Assemblea General.
    13. Aprovar l’admissió de nous membres de l’Associació.
    14. Aprovar la baixa dels membres de l’Associació.
    15. Mediar i, en el seu cas, resoldre els eventuals supòsits de conflictes i discordances que es poguessin generar entre els associats.
    16. Qualsevol altra facultat que no estigui atribuïda d’una manera específica a algun altre òrgan del govern de l’Associació o que li hagi estat delegada expressament.

 

Article 15: Funcionament de la Junta Directiva

  1. La Junta Directiva, convocada prèviament pel president/a o per la persona que el/la substitueixi, s’ha de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decideixin que, en cap cas, no pot ser inferior una vegada cada trimestre.
  2. Es reunirà en sessió extraordinària quan la convoqui amb aquest caràcter el president/a o bé si sol·licita un terç dels membres que la componen.

 

Article 16: Reunions de la Junta Directiva

  1. La Junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha estat convocada amb l’antelació deguda i hi ha un quòrum de la meitat més un dels seus membres.
  2. Els membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquin, encara que, per causes justificades, poden excusar-se’n. L’assistència del president/a o del secretari/ària o de les persones que els substitueixin hi és necessària sempre.
  3. La Junta Directiva pren els acords per majoria simple de vots dels assistents. En cas d’empat decidirà el vot qualitat del President. En aquest cas, s’entén que la reunió se celebra al lloc del domicili social de l’Associació.
  4. La Junta Directiva es pot reunir per mitjà de videoconferència o a través d’algun altre mitjà de comunicació, sempre que resti garantida la identificació dels assistents, la continuïtat de la comunicació, la possibilitat d’intervenir en les deliberacions i l’emissió del vot. En aquest cas, s’entén que la reunió se celebra al lloc del domicili social de l’associació.

 

Article 17: Delegació de facultats

  1. La Junta Directiva pot delegar alguna de les seves facultats en una o diverses comissions o grups de treball si compta, per fer-ho, amb el vot favorable de dos terços del seus membres.
  2. També pot nomenar, amb el mateix quòrum, un o uns quants mandataris per exercir la funció que els confiï amb les facultats que cregui oportú conferir-los en cada cas.
  3. No són delegables la formulació dels comptes ni els actes que hagin de ser autoritats o aprovats per l’Assemblea General.

 

Article 18: Els acords de la Junta Directiva

Els acords de la Junta Directiva s’han de fer constar en el llibre d’actes i han de ser signats pel secretari/ària i el president/a. En iniciar-se cada reunió de la Junta Directiva, s’han de llegir l’acta de la sessió anterior perquè s’aprovi o es rectifiqui, si és procedent.

 

Capítol V. La presidència i la vicepresidència

Article 19: Funcions del President

  1. Són pròpies del president/a les funcions següents:
    1. Dirigir i representar legalment en judici i fora d’ell. Els Vicepresidents, o aquells d’ells que es designi, tindran les mateixes funcions que el President en cas d’absència, de malaltia, d’incapacitat o de defunció.
    2. Presidir i dirigir debats, tant de l’Assemblea General com de la Junta Directiva.
    3. Emetre un vot de qualitat decisori en els casos d’empat.
    4. Establir la convocatòria de les reunions de l’Assemblea General i de la Junta Directiva.
    5. Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari/ària de l’Associació.
    6. Les atribucions restants pròpies del càrrec i aquelles per a les quals el deleguin l’Assemblea General o la Junta Directiva.
  2. El president/a és substituït, en cas d’absència o malaltia, pel vicepresident/a – si n’hi ha – o el/la vocal de més edat de la Junta, per aquest ordre.

 

Capítol VI. El Tresorer i el Secretari

Article 20: El Tresorer

El tresorera/a té com a funció la custòdia i el control dels recursos de l’Associació, com també l’elaboració del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes. Porta un llibre de caixa. Signa els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria. Paga les factures aprovades per la Junta Directiva, les quals han de ser visades prèviament pel president/a, i ingressa el que sobra en dipòsits oberts en establiments de crèdit o d’estalvi.

Són competències del Tresorer les següents:

  1. Recaptar les quotes i altres quantitats que es deguin a l’Associació així com fer efectives les factures que l’Associació degui amb el vistiplau del President.
  2. La comptabilitat de l’Associació.
  3. Portar el dia el llibre de caixa. Presentar amb el Secretari l’estat dels comptes en totes les reunions que celebri la Junta Directiva, així com col·laborar en la redacció de la memòria econòmica i del pressupost anual, que necessitaran el seu vistiplau.
  4. Intervenir i prendre raó de tots els ingressos i pagaments que s’hagin de fer i demés documents comptables.

Article 21: El Secretari.

Són funcions del secretari de l’Associació:

  1. Aixecar acta de les sessions de l’assemblea General i donar fe dels acords pactats, així com de les reunions de la Junta Directiva.
  2. El secretari/ària ha de custodiar la documentació de l’associació, aixecar, redactar i signar les actes de les reunions de l’Assemblea General i la Junta Directiva i portar el llibre de registre de socis i sòcies.
  3. Lliurar, amb el vistiplau del President, les certificacions que s’escaiguin.
  4. Redactar la memòria anual de l’Associació per tal de sotmetre-la a la consideració de la Junta Directiva i a la posterior aprovació de l’Assemblea General.

 

Capítol VII. Les comissions o grups de treball

Article 22: Creació

La creació i constitució de qualsevol comissió o grup de treball, l‘han de plantejar els membres de l’Associació que vulguin formar-los, que n’han d’assabentar la Junta Directiva i explicar les activitats que es proposen dur a terme.

La Junta Directiva s’ha de preocupar d’analitzar les diferents comissions o grups de treball, els encarregats dels quals li han de presentar periòdicament un informe detallat de les seves activitats.

 

Capítol VIII. El règim econòmic

Article 23: Pressupost

El pressupost anual de l’Associació anirà en consonància amb el programa d’activitats aprovat per l’Assemblea i amb els recursos econòmics que l’Associació disposi a cada moment.

 

Article 24: Recursos econòmics

Els recursos econòmics de l’Associació es nodreixen de:

  1. Les quotes que fixa l’Assembla General pels seus membres.
  2. Les subvencions oficials o particulars.
  3. Les donacions, les herències o el llegats.
  4. Les rendes del patrimoni mateix o bé d’altres ingressos que puguin obtenir-se provinents de les activitats de l’Associació.

 

Article 25: Quotes

Tots els membres de l’Associació tenen l’obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant el pagament de les quotes ordinàries o extraordinàries de la manera i en la proporció que determini l’Assemblea General a proposta de la Junta Directiva.

L’Assemblea General podrà establir quotes d’ingrés, quotes periòdiques mensuals —que si han d’abonar per mesos, trimestres o semestres, segons el que disposi la Junta Directiva— i quotes extraordinàries.

 

Article 26: Exercici econòmic

L’exercici econòmic coincideix amb l’any natural i queda tancat el 31 de desembre.

Donat el cas de dissolució de l’Associació la data de tancament de l’exercici econòmic pot ser diferent.

 

Article 27: Fons econòmic

En els comptes corrents o llibretes d’estalvis obertes en establiments de crèdit o d’estalvi, hi han de figurar-les signatures del president/a, el tresorer/a i el secretari/ària.

Per poder disposar dels fons n’hi ha prou amb dues firmes, una de les quals ha de ser la del tresorer/a o bé la del president/a.

 

Capítol IX. El règim disciplinari

Article 28: Règim Disciplinari i Resolució de conflictes

Qualssevol discòrdia o conflicte que pugui sorgir entre els membres de l’Associació entre ells, o bé entre algú o alguns membres de l’Associació amb la Junta Directiva, la directiva de l’Associació i demés òrgans, es sotmetrà a un procediment de mediació que serà dirigit i gestionat per un mediador acceptat per ambdues parts en discòrdia. En cas de què el procés de mediació no posi fi al conflicte suscitat, les parts es sotmetran a l’arbitratge institucional del Tribunal Arbitral de Barcelona.

 

Article 29: Sancions

L’òrgan de govern pot sancionar les infraccions comeses pels socis i sòcies.

Aquestes infraccions es poden qualificar de lleus, greus i molt greus, i les sancions corresponents poden anar des d’una amonestació fins a l’expulsió de l’Associació, segons el que estableixi el reglament intern.

El procediment sancionador s’iniciarà d’ofici o bé com a conseqüència d’una denuncia o comunicació. En el termini de 10 dies, la Junta Directiva nomenarà un instructor, qui tramitarà l’expedient sancionador i proposarà la resolució en el termini de 15 dies, amb audiència prèvia del presumpte infractor. La resolució final, que ha de ser motivada i aprovada per dues terceres parts dels membres de la Junta Directiva, l’adoptarà aquest òrgan de govern també dintre d’un període de màxim de 15 dies.

En els casos de sancions per faltes molt greus acordades per la Junta Directiva, les persones interessades poden sol·licitar-la ratificació de la sanció davant la primera Assemblea General que tingui lloc.

 

Capítol X. La dissolució

Article 30: Dissolució de l’Associació

  1. Per voluntat dels associats manifestada en Assemblea General, amb el vot favorable de les tres cinquenes parts dels associats presents o representats.
  2. Per la baixa dels associats de manera que quedin reduïts a menys de tres.
  3. Per la realització del fi per al qual es va a constituir o la impossibilitat d’assolir-lo.
  4. Per resolució judicial ferma.

 

Article 31: Destinació dels béns de l’Associació

  1. Un cop acordada la dissolució, l’Assemblea General ha de prendre les mesures oportunes tant pel que fa a la destinació dels béns i drets de l’Associació, com a la finalitat, l’extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.
  2. L’Assemblea està facultada per, elegir una comissió liquidadora sempre que ho cregui necessari.
  3. Els membres de l’Associació estan exempts de responsabilitat personal. La seva responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos hagin contret voluntàriament.
  4. El romanent net que resulti de la liquidació es lliurarà a l’entitat pública o privada sense afany de lucre que, en l’àmbit territorial d’actuació de l’Associació, hagi destacat en la seva activitat en relació al Dret de Successions català.
  5. Les funcions de liquidació i d’execució dels acords a què fan referència els apartats anteriors d’aquest mateix article, són competència de la Junta Directiva tret que l’Assemblea General no confereix aquesta missió a una comissió liquidadora especialment designada a aquest efecte.

 

DILIGÈNCIA

Per a fer constar l’aprovació dels presents Estatuts de l’Associació Catalana d’Especialistes en Dret de Successions, degudament adaptats a la normativa vigent sense modificació de denominació ni finalitats, modificació aprovada per l’Assemblea General de l’ASSOCIACIÓ CATALANA D’ESPECIALISTES EN DRET DE SUCCESSIONS del 14 de juny de 2023. I per a que consti i tingui els efectes oportuns, signo aquest certificat amb el vistiplau del president.

 

Barcelona, 16 de maig de 2024

 

 

 

Secretari                                                                                 El President
Rosa Barceló Compte                                                            Ramon Pratdesaba Ricart

 

Generalitat de Catalunya
Departament de Justicia
Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques